Monkey trouble..! :)

28 mei 2018 - Bangkok, Thailand

Alweer bijna 2 weken voorbij...wat gaat de tijd snel!

​Oké...de jungle...zo cool!! Al hebben we tijdens de jungle trekking en het bamboevaren niet veel dieren gezien...de apen waren aanwezig...en hoe!! We hadden echt een superleuke kamer, een boomhut, aan de rand van het nationale park. Bij aankomst hebben we gelijk de excursies bekeken en geboekt: een jungle trekking voor een hele dag en een stuk varen op een bamboevlot en daarna een bezoek aan de aapjes en een tempel. Reuze benieuwd!

​Als eerst hebben we de trekking, half 9 vertrekken, mooie tijd haha. Bij vertrek bleek dat wij de enige waren die deze tocht geboekt hadden voor vandaag. Het is overal sowieso vrij rustig dus dat was niet echt een verrassing. Een privégids dus...de thaise Tarzan. Zijn Engels was matig en met vlagen verstaanbaar, maar hé..wat maakt dat uit...we gaan alleen de jungle maar in... ;) Gelijk in het begin zag Tarzan al aapjes hoog in de bomen... "You see the bamboe?" Uhmmmm...ja...heel dat bos staat vol met bamboe...!! Maar uiteindelijk hebben ook wij de aapjes gevonden. Het eerste half uur dachten we...wat gaat dit worden vandaag. In een kwartier tijd hadden we denk ik al 6x een verhaal gehoord over grote bladeren die op de grond lagen... "You see this leaf? This is like an Oak, but no Oak." Dus dat... Het eerste stuk was vrij simpel om te lopen, en gelukkig niet zo heel warm nog. We hadden een kleine pauze in een klein hutje waar we wat kouds konden drinken en naar de wc konden voor het 2e gedeelte. Dat werd een stuk zwaarder werd er gezegd....en ze hadden nog gelijk ook! Het 2e stuk hebben we aardig wat moeten klimmen en was uiteindelijk inderdaad een megastuk zwaarder maar ook een stuk leuker om te lopen dan het eerste stuk. Buiten dat Karin bijna naar beneden viel en André wat boomstronken miste hebben we de weg best aardig doorstaan al zeg ik het zelf. :) Onderweg hebben we de aapjes nog een keer gezien maar verder dan dat en wat hagedissen zijn we helaas niet gekomen. Bij de "waterval" aangekomen was het tijd voor de lunch...en pakje rijst met kip en groente...prima te eten. Hierna konden we even lekker zwemmen...was de bedoeling... Het water zag er niet al te best uit dus besloten om alleen even met de voeten erin te gaan. Schoenen uit...sokken uit....broek opgerold.... "Karin er zit wat op je voet"..."Waar dan? Ik zie het niet hoor" "Er zit echt iets, daar! Op je voet!" ​ Uiteindelijk haalde André 't zelf maar weg omdat ik nog steeds aan het zoeken was...(Vanaf nu hoort je scheen ook bij je voet ;))​ Uiteindelijk was dat ook de beste actie...ik had namelijk bezoek van een bloedzuiger...als ik die gezien had waren alle dieren in dat park waarschijnlijk spontaan verdwenen door mijn gegil... En je raad het vast al: broek weer afgerold, sokken aangedaan, schoenen aangedaan...zwemmen??? My ass!! Nadat Tarzan z'n fluitjes van bamboe af had konden we dezelfde route weer terug klimmen naar datzelfde hutje. Het laatste stuk gewoon over het pad waar geen einde aan leek te komen. Uiteindelijk had André ook nog visite gekregen van een bloedzuiger dus voelde ik me niet meer alleen haha. Al met al een zware, vermoeiende maar superleuke dag in de jungle!

​De volgende dag was een voor ons rustige tocht, en weer waren we maar met z'n 2en. Met de bus was het nog een aardig stukje rijden naar het begin van de boottocht. Aangekomen kregen we een bakje met voer om de vissen eten te geven. Hartstikke grappig zolang de vissen in het water blijven in niet op het vlot springen...!! Voer is op, varen maar! Heerlijk relaxed op een bamboevlot in de zon...André had z'n plek gevonden zoals je ziet op de foto :) Al snel kwamen we aan bij de plek voor de theepauze. Heet water door een zelfgemaakte bamboe "waterkoker" haha Een erg mooi plekje bij een grot, zie de foto! Weer een stuk verder varen...erg mooie omgeving, helaas geen dieren gezien tijdens de tocht. Op de terugweg met de bus stopte we nog bij een tempel waar ook aapjes lopen. We hadden een tros bananen gekregen om ze te voeren. Bij aankomst kwam er al gelijk een aap de bus opgeklommen en begon gelijk aan de bananen. In 10 seconde tijd had hij er al 3 achter z'n kiezen, geen grap! Gelukkig konden we de bananen terugjatten en hebben we de andere aapjes ook nog wat kunnen geven. En! Als je een vuist maakt kan je ze nog foppen ook :D (sorry...heb het misschien 1x gedaan haha)

​Terug in onze boomhut gingen we even de foto's uitzoeken. De schoonmakers waren in de kamer onder ons aan het schoonmaken, toen we wat gerommel hoorde dachten wij dus dat zij dat waren. Nou niet dus! Er was dus stiekem een aap binnengekomen en die had onze kaasje gepakt uit de kast. Toen we opkeken zat hij deze heerlijk in de deuropening op te eten! Hoe bedoel je brutale aap!! Toen wij opstonden van bed liep hij weg...maar hij bleef zitten en eten, naast ons wasrek...waar ook mijn rugtas hing te drogen. Toen hij klaar was met zijn kaasjes was dit zijn volgende missie...daar gaat mijn rugtas dacht ik... HAHA toen heb ik 'm toch maar geprobeerd weg te jagen....geprobeerd ja...hij ging niet zomaar! Het uur daarna hebben we nog veel aapjes gehoord en gezien. Er kwam er nog 1 voorbij met een zonnebril in z'n bekkie...we waren dus niet de enige die beroofd waren haha

​Na ons jungle avontuur gingen we met de bus richting Phuket, ongeveer 4,5 uur rijden. De eerste 3 nachten verbleven we Phuket Town, het oude gedeelte van Phuket. En dat was ook echt letterlijk zo, alles was aardig oud. Maar alsnog een gezellig stadje met mooie tempels! Hebben een paar keer een poging gedaan om ergens naartoe te gaan met de lokale bus: naar Chalong bay een stukje naar beneden en naar Premium Outlets en Central Festival. (shoppingmalls) Op de een of andere manier zijn we overal gekomen, maar was de terugweg steeds een probleem. De bus stopte niet...de kaart klopte niet ;)...dat soort dingen. Uiteindelijk hebben we beide keren de scootertaxi (=met z'n 3en op de scooter haha) terug genomen omdat het niet aan te lopen was, de bus nergens te bekennen was en een taxi te duur was. Maar uiteindelijk zijn we elke avond weer bij het hostel aangekomen :)

​Na Phuket Town zijn we met de bus weer verder gegaan naar de andere kant: Patong Beach. Het drukkere gedeelte van Phuket. En vergeleken met Phuket Town was dat het zeker. Erg gezellig plaatsje maar minder te zien dan we dachten dus uiteindelijk hadden we hier wel korter kunnen blijven. Wat we hier wel hebben gedaan is ons visum verlengd! We kunnen nu dus tot eind juni in Thailand blijven, we weten niet of we dat ook echt gaan doen maar we hebben nu in ieder geval wel de tijd om alles goed te bekijken. Uiteraard zijn we ook nog even naar Bangla Road gegaan....wat een attractie! We waren er overdag al overgelopen, maar 's avonds is echt te leuk! De wallen zijn er niks bij! Op elke meter staat wel iemand met een bordje "Ping Pong Show" of "F*cking Show"...en we hebben de mannetjes gespot hoor...HAHA

Voor het eerst hebben we uitgecheckt bij een hostel zonder dat we wisten wat de volgende stop was. We konden nog naar een ander stukje Phuket gaan meer in het zuiden, we konden naar een eiland gaan of we konden naar Bangkok gaan. Uiteindelijk hadden we voor het strand en relaxte wel weer even gehad en wilde we weer meer bekijken en meer dingen doen: Bangkok it is! Met de bus weer....13,5 uur onderweg...genieten! Nee al met al prima te doen. Kwamen in het donker aan en hadden geen idee welk busstation in Bangkok we waren. Uiteindelijk hebben we maar gewacht tot het licht was en zijn we het lokale busstation op gaan zoeken. En als je daar met je rugtas aankomt, weten ze al gelijk welke bus je moet hebben, ideaal! Na een extra rondje, misschien een paar extra rondjes hebben we ons hostel gevonden. Gelukje voor ons mochten we er gelijk in, slaap lekker voor een paar uurtjes dus! :)

​Die dag hebben we nog een rondje gereden met de tuktuk, de Big Buddha bekeken die helaas in de steigers stond en nog wat gelopen. 's Avonds hebben we een lekker cocktail gedronken op Khao San Road...oke misschien een hele emmer...of 2 emmers...en daarna nog wat...proost! :) De volgende dag hebben we dus lekker uitgeslapen en was het plan om het Grand Palace te bezoeken. Een tempel. Dus: lange broek en mouwen tot over de schouders. Andre mag je er niet in, hè André?! Change of plans dus...Central World/Siam Center. Een groot winkelcentrum, erg groot! Een rondje over de markt en de bus weer terug, Jaja...de bus terug was prima gelukt! Totdat we uitstapte. Toen ging het mis. Een stukje van max een kwartier hebben wij in ongeveer een uur en een kwartier over gelopen, niks mis mee toch?! De volgende dag weer een poging, ja hoor, André mocht naar binnen! Even dachten we dat we terug waren in China maar als je besluit om niet meer aan de kant te gaan en ook niet meer op hun te wachten als ze een foto maken is het prima te doen! Maar het Grand Palace...was erg grand en erg mooi! Ergens is er ook nog een Bhudda te zien in dit paleis...ik denk dat deze Bhudda verstoppertje deed... ;) Na het Grand Palace zijn we doorgelopen naar What Po, de slapende Buddha. Wat is deze Buddha groot zeg!! Zo groot dat ze niet eens helemaal op de foto te krijgen is, ik heb echt mijn best gedaan...

De volgende ochtend zijn we naar de floating market geweest. Ongeveer 1,5 uur met een busje kwamen we aan bij de Floating Market Damnoen Saduak. We hebben ongeveer een half uur over de markt gevaren en daarna nog een stuk gelopen. Wat was dit grappig zeg! Om 9 uur/half 10 stapte we in de boot, het eerste bootje wat langskwam vroeg ons of we een biertje wilde...goodmorning! Ook voor garnalen of sate was het nog een beetje vroeg....dus uiteindelijk hebben we een heerlijke mango vanuit ons bootje gekocht....want ja...je moet dan wel iets kopen natuurlijk! :)

​Bij terugkomst was het tijd om naar ons andere hostel te gaan. We hadden besloten om hostels op verschillende plekken te doen zodat we alles verder lopend konden bekijken. Nu was de bovenkant van Bangkok aan de beurt. We hebben hier een bezoekje gebracht aan de National Library, niet echt heel bijzonder uiteindelijk. Een stukje verder was nog een paleis, deze was helaas gesloten, ivm een feestdag. Gevraagd aan een thai welke feestdag het dan was, het was "I don't know haha"...moet vast iets bijzonders zijn... Vervolgens kwamen we langs een dierentuin. De eerdere dierentuinen die we tegen waren gekomen waren geen dierentuinen zoals bij het kennen, maar dit waren gewoon dierenshows. Maar volgens de plattegrond was dit wel een dierentuin dus hebben we daar een rondje gelopen. Echt veel leven zat er niet in de dieren, ze zochten vooral verkoeling onder de parasol of in het water. Wat ons opviel was dat de verblijven van de dieren erg klein waren en dat we nergens bij geen enkel verblijf een verzorger of iets gezien hebben. Ik kreeg met sommige dieren zelfs een beetje medelijden. :(
​Na de dierentuin gingen we weer richting 't hostel en hebben we nog een tempel bekeken en hebben we even getwijfeld over een thaiboks wedstrijd. Aangezien we al heel de dag onderweg waren, je een kaartje koopt voor 7 wedstrijden, waar je moet staan en het dan ongeveer 4 uur duurde...hadden onze benen daar vandaag niet zoveel zin meer in....maar we komen nog wat stadions tegen dus wie weet :)

​Vandaag zijn we weer verhuisd naar onze laatste stop in Bangkok, vlakbij Chinatown waar we zo naartoe gaan. We blijven hier tot donderdag en nemen dan de trein naar Noord-Thailand.

To be continued! :)

​Liefs, André en Karin

1. Truce douwes- nederhof:
    wat een goed verslag.
    Stoer hoor hoe jullie deze reis te lijf gaan.
    We zien met spanning het volgende ondernemingen tegemoed!
  2. Maria Philippo:
    28 mei 2018
    Gweldig!!!! Wat een belevenissen.
  3. Bjorn van den Broek:
    28 mei 2018
    HAHAHAHAHA ook deze keer weer moeten lachen. Hoe jullie dat zo beleven is fantastisch om te lezen! Have fun 😎
  4. Tamas & Illona:
    28 mei 2018
    Hahaha ik zie je gewoon staan met die bloedzuiger. Wat een leuke verhalen, ik hoor het je zo vertellen. Kijk uit naar jullie volgende verslag.

Geniet!!
    Xxx
  5. Barend van de Rieth:
    28 mei 2018
    Zo te zien en te lezen hebben jullie het goed naar jullie zin dus blijven genieten van alle culturen en landen was weer een mooi verhaal om te lezen. en leuke foto's
    nog veel veilige kilometers
  6. Jorrit:
    28 mei 2018
    Wat een leuk verslag weer! Wat een belevenissen, heel cool!
  7. Carola:
    Tof!!
  8. Thea Kuiters:
    28 mei 2018
    Weer prachtige ervaringen Karin en André en nog vele te komen. Mocht je in de gelegenheid zijn om de dierentuin in Chiang Mai te bezoeken: die is de moeite waard. Ook de avondmarkt is daar gezellig.
    Nog heel veel plezier in het prachtige en vriendelijke Thailand
  9. Ineke:
    28 mei 2018
    Wat een gaaf verslag weer, jullie stralen ook zo van het genieten! Nou wij genieten met jullie mee hoor, ook weer prachtige foto's. Nog heel veel plezier in Thailand!
  10. Sandra:
    29 mei 2018
    Ik mis een stukje van een bepaalde aap 🤣😂
    Super leuke samenvatting zo weer 😘😘
  11. Karin:
    30 mei 2018
    Welke dan? Die van de kaasjes?? Die was ik idd vergeten naar heb ik er later bijgetypt...Zie jij die niet?
  12. P. van Vliet:
    1 juni 2018
    Have fun. looks good
  13. Mariska:
    3 juni 2018
    Eindelijk heb ik ook jullie reisverslag gelezen, heel leuk geschreven. Wat ontzettend leuk om zo mee te beleven wat jullie mee maken! Geweldig.x